Cardenuella Riopicco - Rabe de Laz Calzadas 29 km

8 mei 2016 - Rabé de las Calzadas, Spanje

Vannacht heerlijk geslapen in een vierpersoonskamer alleen met eigen badkamer. Wat is dat heerlijk genieten. Overigens zijn het bijna altijd stapelbedden.   Vanochtend stond het ontbijt al klaar. Helaas zijn de ontbijten meestal veel te mager, daar kan je geen camino op lopen. Stukjes stokbrood met jam. En wat cakejes. Ik heb er maar veel gegeten haha.. 6:30 al weer en route, ik ben twee uur lang niemand tegen gekomen. Heerlijk. De entree van Burgos was niet spannend, er waren twee routes, ik heb die iets langere  langs de rivier genomen en daarmee het industriegebied gemeden.  Voordat je in de binnenstad ben loop je toch al wel weer 1 1/2 uur maar dan wordt je ook getrakteerd op een prachtige cathedraal. Eerst even bij een plaatselijke bar wat stokbrood met omelet gegeten dat vult tenminste. Helaas begon mijn achilles bij de entree van Burgos al weer om te spelen en moest ik me weer inhouden. Ik hoop dat dit weer tijdelijk is. Ik heb er tot het vertrek uit Burgos last van gehad alsof er iets in die stad zit wat niet goed is voor mij... Dit had ik dus ook bij Pamplona lijkt nu wel!

Nu in een heel klein dorpje Rabe de Las Calzadas. Hier begint volgens de guide een echte ander gebied: de eenzaamheid van Castielie, stenige vlakten gescheiden door  volgzame valeien met graanvelden. Ik ben benieuwd, ik heb al een kijkje genomen en het ziet er prachtig uit.

Ik heb ook besloten dat ik vanaf nu niet meer iedere dag ga schrijven. Ik wil me even terugtrekken op mijzelf en ik merk dat ik daarom hier ook mee moet stoppen. Dat voelt toch alsof ik contact houd. Ook ga ga ik bewust niet meer WAppen.  Ik houd voorlopig wel een eigen dagboek bij, wellicht dat ik er delen later hier op zet.

Broer Paul  kan vrijwel altijd zien waar ik ben omdat ik mijn locatie met hem gedeeld heb met mijn smartphone en als mijn data aan staat of wifi heb ziet hij waar ik ben

Ik heb al weer erg veel zin in morgen..... Ik zag die mooi glooiende akkers daarnet mmm

Net (20:00 uur) nog even een hele kleine mis meegemaakt, hoe bijzonder, in een heel klein kapelletje met allemaal oude vrouwtjes zijn we gezegend en ontvingen we een kleine medaille voor de pelgrimstocht. Zie de foto's

1. Karel:
    8 mei 2016
    Bedankt voor je leuke reisbeschrijvingen. Zullen we even missen. Ik ben zelf dinsdag en woensdag met mijn golfvrienden in Belgie maar kijk donderdag weer uit naar je verhalen. Het ga je goed.
    P.s.: PSV en Oranje-Zwart zijn kampioen geworden!

Pa
  2. Margit:
    9 mei 2016
    Ja, het was erg leuk je verhalen te lezen! Geniet van de stilte en ik kijk uit naar je volgende bericht al duurt dat dan misschien nog even. Fijne dagen!