Santa Domingo de la Calzada - Tosantos - 28 km

6 mei 2016 - Tosantos, Spanje

Vanochtend de 10e dag om 5 uur gewekt door een trommelende spanjaard die door de straten liep. Gisteren avond hadden we hem ook al gezien maar hadden niet verwacht dat hij luilak zou gaan nadoen ;-) Er reed een politie auto achter hem aan. Wij zeiden dat dat maar goed ook was anders had ie vast van diverse mensen wat naar zijn hooft gekregen -:). Enfin, toch wakker dan er maar uit en naar de ontbijtzaal waar iedereen zijn eigen ontbijt maakt. En varieteit aan ontbijten, de aziaten met hele rijstborden tot ommeletten van de spanjaarden. Ik maar gewoon mijn stokbroodje smeren met wat kaas en hub naar buiten. Wat is het heerlijk om de stille straten van Domingo door te lopen in de vroegte, heerlijke eenzaamheid. Al rap kwam de zon op en genoot ik weer van de golvende akkers. Helaas was dit traject erg dicht bij de autoweg wat in het begin nog niet zo opvalt omdat het vroeg was. Na twee uur even een juice en aardappel cake in een plaatselijk cafe genuttig en awel daar stond Daniel ineens weer naast mij, hij had mij ingelopen. Samen doorgelopen naar Tosantos. Wat waren die laatste km's na Belorado zwaar, vermoeide onderbenen en pijn in mijn voeten van vermoeidheid. Maar gelukkig geen blaren. Wat heb ik het te doen met al die mensen die met pleisters en verbanden lopen. Dan heb ik het nog relatief goed zeg. In Tosantos weer heerlijk mijn bed ingedoken. Een klein dorpje waar in je alleen in de plaatselijke bar van de Alberges wat eten kan krijgen maar oh zo lekker bereid door het jonge stel en moeder die daar de scepter swaaien. Voor het eerst wat regen gehad deze middag. het ziet er niet best uit voor de komende dagen aan de buienradar te zien... Het is vandaag de 10e dag en ca 240 km verder. Het wordt nog spannend of ik het ga halen.... We gaan het zien. Igg geniet ik nog steeds met volle teugen.

Vanavond een van de beste pelgrims menus gehad. Home made soep en heerlijk hoofdgerecht. De gastvrouw kwam het persoonlijk aanbevelen. Reden om meer in de kleine dorpen te gaan logeren

1. Karin Barendse:
    6 mei 2016
    Het heeft natuurlijk ook zo z'n voordeel om vroeg te vertrekken;) koelte en heerlijke eenzaamheid.
    Hoe zijn de avonden trouwens? A sky full of stars...
    Have fun,
    K.
  2. Geert-Jan:
    6 mei 2016
    Ja, dat past wel bij mij als ochtendmens :-) en heel fijn idd als je niemand tegen komt meer gefocused op de omgeving.
  3. Karel:
    Groetjes,