Tosantos - Cardenuela-Riopico. 32 km

7 mei 2016 - Cardeñuela Riopico, Spanje

Vandaag met Daniel begonnen in Tosantos. We hadden van de gastheer en de avond ervoor twee stukken stokbrood met omelette gekregen als ontbijt. Woh wat scheelt dat. Een stevig ontbijt geeft kracht en het ging super. Veel beter dan de dag ervoor. Prachtige route door het bos en na afloop getracteerd op een vergezicht toen ik het bos uit kwam. In het begin weer de slowaakse met haar hond tegen gekomen. Toevallig tegelijkertijd toen we een duitse vrouw voorbij liepen, zwoegend het stenige bergpad omhoog met een wangentje en twee honden, zie foto..  Halverwege, het ging gisteren al door mijn hoofd, voelde  ik dat ik door moest gaan lopen en niet zoals we de avond ervoor hadden bedacht in Atapuerca te stoppen. Het is heel gezellig met Daniel, en we lopen lekker samen maar ik voelde steeds meer aankomen dat het tijd was om alleen verder te gaan. Ik begon halverwege dus al aan te geven dat ik door wilde gaan lopen. Hij vond dat teveel. Afscheid genomen. En ik verder naar het ruim 6 km verder gelegen Cardenuela - Riopico. Eerst nog een stevige klim om daarna bovenop te mogen genieten van de vergezichten. Ook een prachtige zeearend voorbij zien vliegen. In de Cardenuela aangekomen zag ik een uithangbord met maar voor 8 eur een vierpersoonskamer, dus minder kans op gesnurk haha. De gastheer nam een foto van mijn paspoort, even later dacht ik aan wat de overheid hier onlangs nog voor gewaarschuwd had. Laat geen kopieen maken want dat kan fraude veroorzaken. Tenzij je delen afschermt zoals het burgerservice nr. Ik dus terug en hem gevraagd de kopie van zijn ipad te deleten. Dat was gelukkig geen probleem. Het zwembad waar mee geadverteerd werd wat helaas leeg :-( Enfin, wel mooi voor de regenbui binnen. De voorspellingen voor de komende dagen zijn niet zo goed. Morgen passeer ik Burgos, dat schijnt een bijzondere historische stad te zijn. Alleen het eerste stuk er naar toe schijnt niet mooi te zijn. Ik ga het zien...

Oh ja vergeten: vandaag emotioneel afscheid genomen van mijn trui... Ik had al een tip meegekregen dat ik een oude trui moest meenemen die ik later zou kunnen achterlaten als de temperatuur niet meer zo laag is. Nu heb ik de gok gemaakt, ondanks dat ik nog wel een gebergte van 1500 m over moet maar vandaag zat ik ook al op 1160 m en had zelfs mijn vliestrui die ik nog bij me heb niet aan. Heerlijk in een t-shirt gelopen.

1. Karel:
    7 mei 2016
    Hier zaterdagmiddag. Giro d'Italië etappe van Arnhem naar Nijmegen. Erg warm hier nu, iets van 27 graden. Groetjes, ook van E verdien. Pa
  2. Geert-Jan:
    7 mei 2016
    Dank je. Gelukkig is het niet zo warm hier. Heerlijk 16 graden , heerlijk wandelweer, maar nu zit ik na een regenbui al weer heerlijk in de zon.. Bij het lege zwembad haha..
  3. Margit:
    8 mei 2016
    Al weer wat beter weer? Wat een fantastische tocht is het tot nu toe he, en ik hoor niets meer over de achillespees dus dat zal wel onder controle zijn. Wandel ze!!
  4. Geert-Jan:
    8 mei 2016
    Margit zie mijn laatste reisverslag