Larrasoana - Pamplona

29 april 2016 - Pamplona, Spanje

Vanochtend om 6 uur op en om 6:30 met Daniel, de Belg op stap. Ondanks de toch wel vermoeide benen ging het lekker, we liepen rustig aan maar toch wel door. Na een uurtje toen de zon er bijna was ergens in een weitje gestopt en ontbeten van het eten wat we de dag ervoor gekocht hadden. Het pad was prachtig, heel verschillende aangezichten. Veel klimmen en dalen. Uiteindelijk om ca 10 uur in een voorstad van Pomplona aangekomen. Daar heerlijk op een terrasje in de ochtend zon gaan zitten. Vlak daarvoor kwamen we een Amerikaan en een man uit Singapore tegen, een gezellig stel, die bij ons aanschoven op het terras. Na die stop..... Begon mij Archilles op te spelen. Een vegelijkbare pijn met die ik had een 5 tal jaar geleden met hardlopen en waardoor ik uiteindelijk 5 mnd moest stoppen met hardlopen. Een veeg teken. Ik had niet verwacht dat dit ook met wandelen zou kunnen gebeuren. Ik kreeg al meteen beelden van dat ik moest gaan stoppen, heeft Pamplona een vliegveld etc... Uiteindelijk doorgelopen tot de municipale Auberge en niet zoals eerst gedacht door tot Het volgende dorp 5 km verderop. Daar mij fysio gebeld in NL om te vragen wat ik het beste kan doen. Zijn tip: likdoorpleister en gelhakjes in de schoenen plaatsen. Na de siesta maar eens gaan zoeken..Het moet echt beter gaan anders ben ik genoodzaakt te stoppen. Enfin ik blijf het nog optimistisch bekijken. Als ik hier in de tuin op slippers rondloop voel ik niet veel maar ja daar kan je geen camino op uitlopen. Ik weet dat ik een korte archilles heb dus hakjes zullen waarschijnlijk verlichting gaan brengen. We zullen zien... Na de Siesta hier ga ik op onderzoek uit.
Wel een raar gevoel om mijn loopmaat, de Belg Daniel, te zien doorlopen. We konden het goed met elkaar vinden. Dan word je voor je gevoel ineens weer op jezelf terug geworpen.

Om de tijd te overbruggen zit ik nu in een kleine Auberge gerund door een duitse organisatie. Ik dacht even dat het wel een gediciplineerde zooi zou zijn maar het vlat mee. Er kwamen vlak na mij een groep vn jonge duitsers binnen. Er begon er al een een klassiek gitaar te spelen die daar hing, leuk!

Bij de Farma gelzooltjes gehaald en een soort van likdoornplijster die ik op mijn archilles ga plakken. Het voelt al wel iets beter zo door Paloma wandelend maar ben er nog niet geheel gerust op. Ik ga morgen gewoon lekker lopen, kijken hoe het gaat

1. Karin Barendse:
    29 april 2016
    Jeetje, dat is even een tegenvaller, maar ik heb wel gehoord dat die gel hakjes prima helpen.
    Ik duim voor je!
  2. Geert-Jan:
    29 april 2016
    Dank je. Ik heb inmiddels gelhakjes een een soort van gel stuk wat ik om mijn archilles kan doen. Ik ga het gewoon proberen morgen. Ik moet misschien maar uit mijn hoofd zetten dat ik het allemaal deze vakantie ga halen.... Best lastig..
  3. Karin Barendse:
    Snap ik!
    Je wilt afmaken waar je aan begint.
    Geniet van de mooie momenten en ontmoetingen.