Obanos - Estella 24 km

1 mei 2016 - Estella, Spanje

Vanochtend na een goede nachtrust om 6:15 vertrokken vanuit Obranos. Ik was de eerste die weg liep in het donker. Hele mooie ervaring door die donkere straten het dorpje uit lopen. Goed opletten dat je niet verkeerd loopt. Maar al snel wordt het licht en dat is het mooiste moment vd dag. Heerlijk om zo alleen te lopen. Ik genoot er van. Met dat lopen zie je echt veel meer wat er om je heen allemaal is. Prachtige wuifende grasvelden of wat het ook mag zijn.. Mooie wolkenpartijen etc. Het ontroert je als je daar zo alleen door loopt. Ruim 2 km verderop liep ik door Puente la Reina heen, wat een mooi oud dorpje met natuurlijk een kerk waar je langs wordt geleid. Iiep door de smalle straatjes en hoorde ineens vanachteren mijn naam roepen. Alee den belgique..

Het was Daniel die daar net vanuit een Aubergue kwam. We liepen samen verder. Maar voor dat ik het dorpje al was binnen gekomen merkte ik dat het weer niet zo goed ging met mijn archilles. Ik was kennelijk in het begin al te snel gaan lopen (dat gevoel had ik niet) Dus ik zei tegen Daniel, ik moet echt inhouden anders gaat het niet goed. Enfin dat blijft lastig zeker als er iemand meeloopt. Toch zo'n 5 km samen gelopen. Maar ik gaf toen aan dat ik nog wilde ontbijten en dat hij maar moest doorlopen. Inmiddels aardig wat last  gekregen. Na een kort ontbijt toch maar weer doorgelopen. De ene keer voelt het alsof ik moet stoppen een moment later lijkt het weer te gaan. Iig leidt het de aandacht af. Enfin. Het blijven voelen is ook belangrijk. Ik wil het niet forceren. Tegen mezelf pratend het laatste stuk naar Estella afgelegd. Daar in een oude jeugdherberg aangekomen. Saai gebouw maar alles is netjes voor elkaar. Ik lig nu met Daniel, die daar al een uur was, op een kamer van 5, zolang er nog niemand anders bij komt. Morgen richting Los Arcos. Dan nog rustiger starten. Kennelijk ben ik te laat als het pijn gaat doen. We gaan het morgen zien. Ik sta nu al weer te popelen om morgen op pad te gaan. Maaaaar.... Eerst lekker eten vanavond. Ik heb een goede tip gehad vd hostes hier.