Saint Jean - Roncevalles

27 april 2016 - Roncesvalles, Spanje

8 uur vertrokken vanuit Saint Jean. Om 14 uur aangekomen in Roncesvalles ca 22 km. Een aardig klim de pyrineeen van 200 naar 1400 m. Samen opgelopen met Rudy. Notabene op het stijlste stuk, meest intensieve het leukste gesprek gehad. De duitse jongens waarmee we gisteren in Bayonne optrokken en die al reeds om 6:30 vertrokken waren kwamen we na ca 17k m tegen boven op het mooie landschap.

Want na wat glooiend landschap vergelijkbaar met de Alpen te hebben doorlopen ging het ineens stijl omhoog richting Honto. In Orrison ca 9 km verder een auberge bezocht om even bij te tanken. Daarna weer lekker doorgelopen. Het viel me allezins mee, af en toe wel vermoeidheid gevoelens maar ook vooral de wil om lekker te lopen. Het laatste stuk ca 4 km ging het bergafwaarts. Gearriveerd in een heel grote auberge, ze verwachten vandaag 200 personen. Alles is nieuw hier en wordt vn gerund door nederlanders.

Vermoeidheid in de voeten voel ik nu wel. Gelukkig nog geen blaren. De rest vd midddag lekker met de beentjes om hoog chillen.